Aug 10 2006

مرگ ایدئولوژی حزب الله

نوشته:     :::       3 پیام

عده ای از دوستان این طرف و آنطرف بحث و استدلال می کنند که حزب الله یا همان نیروهایی مذهبی اسلامی که به طریقی در خاورمیانه ریشه دوانده‌اند را نمی‌توان از بین برد. دلیل اغلب این دوستان هم این است که حزب الله خود مردم‌اند و الخ.
این گمان که حزب الله با دیگر احزاب و پدیده‌های سیاسی جامعه امروزی فرق دارد ساده انگاری محض است زیرا هر نیروی سیاسی قدرت خود را از جامعه‌ای که در آن هست می‌گیرد. خوب اینجا ممکن است دوستان بیایند و استدلال کنند که خوب پس قدرت حزب الله در ایران و مثلا لبنان خود نشان تفکر غالب بر این جوامع دارد و در نتیجه این نیروها خودِ مردم‌اند و الخ.
دوستان در تاریخ معاصر هیچ نیروی سیاسی بزرگ تر و غیر قابل کنترل‌تر از کمونیسم یا حد عقل کمونیسم روسیه شوروی سابق و نازیسم آلمان نازی وجود نداشته، ولی دیدیم که اولی به وسیله تحولات جهانی سرنگون شد و دومی در اثر جنگ جهانی. نیروی حزب الله در مقابل این دو نیروی نامبرده بکل غیر قابل مقایسه است اول به این دلیل که این ایدئولوژی تاریخ مصرف‌اش قرن‌ها ست که بسر آمده و عملا قدرت گرفتن این ایدئولوژی در قرن بیست و یکم خود به یک معجزه می‌ماند و یک عقب گرد جامعه بود و دیر یا زود خود به خود رو به نابودی خواهد رفت، یعنی اگر حتی نام و نشانش از بین نرود حداقل کل ایدئولوژی حزب الله از درون تهی خواهد شد همانگونه که در ایران در این 27 سال شاهدش بوده‌ایم. حکومت اسلامی سال‌های 60 را در نظر بگیرید و بعد آنرا با جمهوری اسلامی امروز مقایسه کنید تا به گفته من پی ببرید. آقایان در سال‌های 60 برای یک کاست ویدئو جوانها را دستگیر می‌کردند و شلاق می‌زدند و مجازات‌های دیگر، دستگاه ویدئو مثل مواد مخدر غیرقانونی بود، امروزه در خبرها می‌خوانیم که:

به گزارش روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، سعید مرتضوی در جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با جرایم خاص با تاکید بر اتخاذ تدابیر بیشتر برای تامین امنیت اجتماعی گفت:
برخی از افراد جامعه که ماهواره های خود را بر روی پنجره های مشرف به بزرگراه ها و محل تردد مردم نصب می کنند، قصد هنجار شکنی در سطح جامعه را دارند و جلوگیری از این اقدام غیرقانونی و ناهنجار در اولویت است.

همان گونه که می‌بینید آقایان دیگر کم کم دست از ممنوعیت این پدیده هم برداشته‌اند و عملا در مقابل عمل انجام شده قرار گرفته‌اند و حالا تنها به این دل خوش کرده‌اند که گریبان آنهایی را بگیرند که هنجار شکنی می‌کنند. در نظر داشته باشید که گروه‌هایی که مردم را به شرکت در انتخابات ترغیب می‌کردند مدعی بودند که با آمدن احمدی نژاد جو جامعه بسته خواهد شد ولی عملا دیدیم که حتی خود احمدی نژاد هم برای عوامفریبی اعلام کرد که به زنان اجازه ورود به استادیوم‌های فوتبال را خواهد داد. اگر این عقب نشینی و از درون تهی شدن ایدئولوژی حزب الله نیست پس چیست!؟ همان گونه که می‌بینید رژیم اسلامی را مردم و فعالین فرهنگی بدون سرو صدا و به مرور زمان به عقب راندند درصورتی که نیروهای مسلح مثل مجاهدین و دیگران حتی نتوانستند یک قدم هم رژیم را به عقب برانند. شاید بد نباشد که این پارادکس را هم آمریکا، اسرائیل و هم دیگران که می‌خواهند این رژیم ایدئولوژیک را با زور سرنیزه و نیروی نظامی عقب برانند پاسخ دهند.
حالا اگر پذیرفتیم که ایدئولوژی حزب الله هم مثل ایدئولوژی‌های قبلی قابل شکستن و عقب راندن است و همچنین اگر پذیرفتیم که عقب راندن این هیولای مرگبار مذهبی را با ابزار فرهنگی بهتر می‌توان به عقب راند و عاقبت شکست داد باید برای پیش برد این هدف برنامه ریزی کرد تا هم روند این عقب نشاندن ایدئولوژی را سرعت ببخشیم و هم جامعه را به آن سویی ببریم که می‌خواهیم.
کار فرهنگی وظیفه‌ای است که به گمان من به عهده همه اقشار جامعه است و همچنین باید با کسانی که با همین ابزار فرهنگی سعی در کمک به حفظ این ایدئولوژی پوسیده را دارند مبارزه جدی کرد و تا حد امکان دست این عمله فرهنگی حزب الله را افشا و خنثی کرد.

نوشته: در ساعت: 12:02 am در بخش: نقد اسلام

3 پیام  |           

3 پیام به “مرگ ایدئولوژی حزب الله”

  1. مهران says:

    دقیقاً همین جوراست که تو میگی خُسن جان.دارمت برو دارمت، فکر نکن دست خدا میسپارمت!

  2. بهروز says:

    خُسن آقا! این بلانسبت آیدیالوژی نوین حضرات دوازدهه (1-13) و کانسپته امالقرای شیعه ریشه حداقل صد ساله دارد! آیت الله طباطبائی، تئوریسین نامدار عصر مترقی بیت شیعه (یک قرن پیش) وقتی از پیشرفتهای دنیای کافران در آنروزها با خبر میشود، آگاهی کامل از اهم ساپورت و گستردن ایده اسلام (شیعی، سنی!؟) را داشسته، دست به قلم میبرد و خواهان تعامل تجدد با دنیای اسلام مظلوم میشود – ببین چه شیرین نوشته!
    “حضور میمنت ظهور اعلیحضرت امپراتور دولت بهینه ژاپون، اگرچه با اخلاق مرضیه آن اعلیحضرت و تمدن فوق العاده دولت بهینه ژاپون به این اظهار احتیاج نبود، ولی مقام اخوت با برادران مسلمین ساکنان آن مملکت مقتضی این توصیه شده، استدعا می نمایم که توجه ملوکانه نسبت به آن برادران دینی طوری باشد که آسوده و محترم بتوانند از عهده تکالیف دینی و دنیوی برآیند.
    رئیس ملت اسلام در ایران
    محمد الحسینی الطباطبایی”

  3. عبد الرحمان says:

    ايا رحمان که از بيکاريت گوز آفريدی
    و شب را از برای ِ وحشت ِ روز آفريدی
    برای شيخ ِ قصاب بره ها را چاق و چله
    برای گرگ ِ گشنه زوزه جانسوز آفريدی
    به ميخ ِ کوه ها بستی زمين و اخته کردی
    پرستارش عقاب و عقرب و يوز آفريدی
    چو آدم بر بهشتت ريد، خر را خلق کردی
    چو کردی خلقت خر نيز جلدوز آفريدی
    ز حکمتها بسی گفتی ولی پوشيدی اين راز
    که ملا را چرا چون کون ِ خر، پوز آفريدی
    نکردی همتی تا کربلا دولی ندرند
    ولی ملا برای ِ بخيه و دوز آفريدی
    هرآنکس حاجت آورد تا که قوزش را بر آری
    تو قوز ديگری بالای آن قوز آفريدی

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی