Aug 12 2006

بوش: آمريکا با فاشيسم اسلامی در جنگ است

نوشته:     :::       10 پیام

این اولین عکس‌العمل بوش به حوادث روز پنج شنبه لندن بود.
مساله کشف عملیات برنامه ریزی شده جدیدی که در انگلستان برملا شد را باید با احتیاط با آن برخورد کرد. از یک طرف اینگونه عملیات در انگلستان سابقه قبلی دارد و اینکه نیروهای مذهبی در این کشور قابل ملاحظه هستند از طرف دیگر در استدلال بعدی باید از خود پرسید آیا این عملیات را واقعا القاعده رهبری می‌کرده! یا شاید باید این سوال را مطرح کرد که: آیا این عملیات عملا دروغی سیاسی بیش نیست برای اهدافی دیگر!؟
قبل از شروع باید چند سوال را مطرح کرد.
اول از همه باید سوال کرد که آیا القاعده و رهبران آنرا انسانهایی باهوش می‌دانیم یا انسانهایی که فقط مواد منفجره به خود می‌بندند و کورکورانه به میان جمعیت می‌روند.
برای پاسخ به این سوال کافی است به عملیاتی که این گروه پیشتر انجام داده است نگاه کنیم تا به این نتیجه برسیم که این گروه یک گروه تروریستی معمولی نیست و رهبران و طراح‌هان آن قبلا بارها نشان داده‌اند که قادرند عملیات دقیق و بزرگ را همزمان در نقاط مختلف دنیا رهبری و اجرا کنند. حداقل این شواهدی است که ما در اختیار داریم. پس نتیجه نهایی این است که این گروه تروریستی می‌داند چه می‌کند و از امکانات بسیار زیاد و تقریبا نامحدود برخوردار است.
سوال دومی را که باید از خود پرسید این است که: آیا چنین گروهی با این خواصی که در بالا ذکر شد حاضر بود به این آسانی که در انگلستان به دام افتاد به دام بیفتد؟ یقینا پاسخ به این سوال منفی خواهد بود. دلایل آنرا در زیر می‌آورم.
اگر یک گروه باهوش و استعداد القاعده می خواست چنین عملیاتی را رهبری کند یقینا این عملیات را نه از آمریکا و نه در انگلیس هدایت می‌کرد، چرا چنین گروهی که در بالا ثابت کردیم که گروهی است با هوش و با امکانات زیاد چنین ریسکی را باید بپذیرد. فراموش نکنید که انگلستان بخاطر درگیری های چند ده گذشته خود با گروه‌های تروریستی ایرلندی از تجربه بسیار بالایی برای مقابله با گروه‌های تروریستی برخوردار است، در نتیجه به نظر نگارنده انجام عملیاتی در این کشور اشتباه بسیار فاحشی است که از گروهی مثل القاعده بعید می‌نماید. اصلا چرا باید چنین عملیاتی را از انگلیس هدایت و اجرا کنند!؟ همین عملیات را می‌توانستند بر روی همان هواپیماها در نقاط دیگر دنیا انجام دهند، کافی بود همان هواپیماها را در کشورهای دیگر مورد حمله قرار دهند و همان خسارات را به آمریکا و انگلیس وارد آورند و به خواسته خود برسند، بدون اینکه مجبور به درگیری مستقیم با این دو کشور شوند.
در خبرها همچنین می‌خوانیم که مامورین امنیتی این عملیات را از یک سال پیش زیر نظر داشته‌اند حالا سوال سومی که در این مورد باید مطرح شود این است که چگونه است که به قول همین منابع این گروه را یک سال زیر نظر داشته‌اند ولی یک مرتبه روز پنج شنبه زمان برملا کردن آن رسیده!؟ آیا دلیل بخصوصی وجود داشته که این عملیات درست در این مقطع برملا شود؟ پاسخ من به این سوال این است که یقینا دلیلی برای افشای این عملیات در چنین مقطعی وجود دارد، چه دلیلی بهتر از اینکه حملات اسرائیل به لبنان نتایجی را که آقایان می‌خواستند به دنبال نداشته و عملا اسرائیل در برابر حزب الله لبنان متوقف شده و هنوز بعد از بیش از یک ماه بمباران‌های سنگین و کشتار مردم غیرنطامی بی گناه نتواسته‌اند موشک پرانی‌های حزب الله را متوقف کنند، در نتیجه دولت های آمریکا و انگلیس که دستور این عملیات را داده بودند حالا خود مجبورند وارد بازی شوند تا اسرائیل با شکست دیگری در مقابل حزب الله روبرو نشود. در ضمن همین سه کشور نیازمند این عملیات هستند تا بتوانند کشتار سنگین غیرنظامیان در لبنان را توجیه کنند و احیانا اگر لازم شد این جنگ را به ایران و سوریه نیز گسترش دهند. فراموش نکنید که اهود اولمرت جنگ اسرائیل حزب الله را جنگ اسرائیل ایران و سوریه خواند و مدعی شد که اسرائیل در عمل دارد با ایران و سوریه می‌جنگد. در همین زمینه خانم رایس هم در جریان رای‌گیری قطعنامه شورای امنیت در مورد جنگ اسرائیل حزب الله به نوعی دیگر همین سخنان را تکرار کرد و ایران و سوریه را مسئول خونریزی لبنان خواند.
پایان سخن: اینها همه نشان از این موضوع دارد که جنجال‌های برپا شده روز پنج‌شنبه در انگلیس پیش از هر چیز مربوط می‌شود به مساله ایران و سوریه، و لبنان بیچاره تنها فدای درگیری‌های ایران سوریه از یک طرف، آمریکا انگلیس و اسرائیل از طرف دیگر شده است. و عملیات نامبرده در انگلیس تنها ابزاری است برای توجیه ادامه خونریزی‌ها در خاورمیانه.
مطالب مطرح شده در بالا را می‌توانیم بدون نیاز به استدلال هم از سخنان آقای بوش در رابطه با اتفاقات لندن نتیجه گیری کنیم که گفت:
بوش: آمريکا با فاشيسم اسلامی در جنگ است.
پ.ن.:
والد بمانعلی عزیز لینکی را برایم فرستاده که بد نیست شما هم آنرا ببینید، قطعه فیلمی است از یک مصاحبه جرج گلوی با اسکای نیوز:
George Galloway Savages SKY NEWS!

نوشته: در ساعت: 10:52 am در بخش: روابط خارجی

10 پیام  |           

10 پیام به “بوش: آمريکا با فاشيسم اسلامی در جنگ است”

  1. mobina mohamadi says:

    I think so

  2. mollah says:

    دقيقا همين طور است که نوشتی.
    اما نميدانم چرا اصلا باورم نميشود که القاعده وجود خارجی داشته باشد و چنين عمليات تروريستی بزرگ کار چند تا آدم متعصب مذهبی باشد. از همان روز يازدهم سپتامبر بدون دليل و فقط بر اساس حس ششم و سوابق سياسی بر اين باور بوده​ام که اينها نقشه​های امريکاست برای عملی کردن اهدافش در خاورميانه. اين شامورتی بازيهای اخير در انگلستان هم خيلی تابلو بود . دقيقا اين شگردهای تبليغاتی در رابطه با جنگ اسرائيل و لبنان است و نهايتا دورنمايی از جنگ با ايران را ترسيم ميکند.
    ———–
    پاسخ:
    ملاجان من وارد اون بحث نشدم چونکه گویا همه قبول کرده اند که موجود بی شاخ و دمی بنام القاعده و جود دارد در حالیکه من بطور کلی به وجود القاعده هیچ اطمینانی ندارم. تازه اگر چیزی بنام القاعده هم وجود خارجی داشته باشد دست پرورده سیا است این را که دیگر نمی توانند انکار کنند.

  3. اسامه بن لادن says:

    نصرمن الله و فتح قريب
    خسن آقا تو وبگردي ها مطلب شما را ديدم.
    عمليات تروريستي در جهان به دو علت صورت مي گيرد، يا تروريست قصد دارد که خودنمايي کند يا اينکه از عمليات تروريستي هدفي محاسبه شده را دنبال مي کند.
    عمليات حمله به برج هاي نيويورک هر دو مقصود را پوشش مي داد، کاري نو و غير قابل پيشبيني بود، اما حمله اخير ديگر اون ارزش خودنمايي و حتي ارزش استراتجيک نداشت حتي اگر موفقيت آميز بود. شما خوب متوجه شديد که اين عمليات جديد کار جنود من نيست.
    جديدا من در فکر حملات بحري هستم قبلا هم حملات دريايي را آزمودم.
    حمله به هواپيما مستلزم نفوذ به پورت هاي سفنيه هاي هوايي مي باشد و چنانچه حريف بتواند اين پورت ها را کنترل کند مسلما بر ما منتصر مي شود.
    اما حمله در دريا وسعت عمليات دارد. و مستلزم حمله به پورت ها نيست، ما مي توانيم از هوا و زمين و دريا و زير دريا وارد کشتي شويم يا به کشتي حمله کنيم.
    ما مي توانيم با قايق به کشتي نزديک شويم و بمب ها را به بدنه کشتي متصل کنيم و کشتي را غرق کنيم. البته غرق کردن کشتي مستلزم مصرف بيشتر مواد منفجره هست درحاليکه اگر کارت را بلد باشي مي تواني با يک ترقه يا يک شيشه اسيد يک هواپيماي 747 را در سه صوت سرنگون کني هرچند ايمن الظواهري مي گفت مي توان مواد بي خطر را سوا سوا به يک کشتي غول پيکر مسافربري برد و سپس به سادگي مواد مخرب را توليد کرد.
    البته دزديدن محموله کشتي هم بد فکري نيست که درباره اين هم مشغول بررسي هستيم .
    مي داني چقدر کشتي و قايق در آبها تردد دارد؟ کشتي هاي تفريحي ميلياردرهاي صهيونيست، کشتي هاي باربري، کشتي هاي مسافربري، کشتي هاي ماهيگيري ، کشتي هاي نفتکش و …
    آيا مي داني که کنترل تردد دريايي خيلي مشکل هست؟ منتظر باش تا عمليات دريايي ما را ببيني.
    حتي اگر ما حمله خودمان را به کشتي هاي باربري زپرتي متمرکز کنيم ، اختلال شديدي در اقتصاد دنيا بوجود خواهد آمد، ولي ما خودمان به شدت وابسته به اقتصاد جهاني هستيم، تامين بودجه القاعده نياز به استفاده از تکنولوجي روز و اقتصاد رو به رشد دارد و ما فعلا خودمان را زنده بگور نمي کنيم.
    نگران نشو اين فقط طرح عمليات است و اگر سيا حق و حساب ما را کما في السابق بدهد، فقط عملياتي انجام مي دهيم که نه سيخ بسوزه نه کباب.

  4. فرهاد says:

    خسن آقا بازم گلی به گوشه جمالت.
    من که هرجا گفتم اسرائیلیها مردم بی گناه را میکشند ، گفتند طرفدار تروریستهام.
    فرقی بین تروریستهای حزب اله و اسرائیل نیست.
    در مورد استدلالت هم ، کاملا موافقم که این از شگردهای امریکاست . درست مثل روزی که احمدشاه مسعود را ترور کردند و برای اینکه صدای مخالفین خفه شود بلافاصله 11 سپتامبر اتفاق افتاد!

  5. والد بمانعلی says:

    خسن آقا جان
    معلوم می شود این ینگه دنیائی ها و سگ فرمانبرشان انگریز هر که را بتوانند خر کنند کاکوی کله پز خودمان را نمی توانند. صد آفرین که باز هم درست دیده ای. وقتی به چنین دروغ و دونگ هائی متوسل می شوند لابد نشان اینست که قافیه شان سخت به تنگ آمده که به جفنگ گفتن روی آورده اند. یادت هست که پلیسشان چند وقت پیش با توپ و تفنگ راه افتاد و یک بنگلادشی پاپتی را لت و پار کرد که لابد میخواسته به ساحت امپراتوری اسید بپاشد و بعد دست از پا دراز تر شمشیرشان را غلاف کردند. تنها چیزی که ماند جای زخم گلوله به تن آن بینواست.
    ——————
    پاسخ:
    والد عزیز گویا آقایان بدجوری هم قافیه را باخته‌اند این اراذل یا عاقبت دنیا را به خاک و خون خواهند کشید یا امپراتوریشان مثل قصری پوشالی فروخواهد ریخت.

  6. araz says:

    salam duste aziz

  7. الاغنامه says:

    اين شنيدستی که مه هُوهُو کند
    سگ فشاند نور و مه عُوعُو کند
    سگ ز جدش گويد، آن گرگ ِ کبير
    از برای گله و شؤشؤ کند
    هر کجا ريند نبی چون ذلبياست
    گاو و خر بر خوردنش دُودُو کند
    خر معمم گشته است بر راه و چاه
    هر کجا چاهيست، خر چُوچُو کند
    گوسفندان را برد تا بر سراط
    خر بسوی ِ گرگشان رُورُو کند
    شو مسلمان تا ببينی اين همه
    رب دمادم معجزی نُو نُو کند
    هم قمر شق ميکند هم عقل ِ تو
    هم ز سرگين ِ شتر لؤلؤ کند
    هم تو را خر ميکند هم نسل ِ تو
    می چراند اشتر و جُوجُو کند
    عالم اينجا بر مدار ِ ديگريست
    سگ فشاند نور و مه عُوعُو کند

  8. شاخ بز says:

    حسن اقا
    بعد از مدتها بالاخره یک چیز درست نوشتی.

  9. AtoosA says:

    Dorood,
    Osoolan har az gahi miam o tamame matalebi ke nakhoondam mikhonam o miram, emrooz havas kardam ke be webloghaie ke mikhoni ham ye sar beznam, albateh onaie ke nadideh boodam , didam ke webloge chencheh ro 2 bar avordi, konjkav shodam, albate site besiar lazem o jalebi bood, vali fahmidam ke to ham typical Iranian man hasti, shekamoooo !!!! boos pirooz bashi, nooshe janet , male babamo ke nemikhori, serfan shookhi bood.
    ———–
    پاسخ:
    آتوسا عزیز اول از همه باید اقرار کنم که حق با شماست من خیلی شکموهستم و از غذاهای لذیذ لذت می برم.
    در مورد اینکه لینک چنچنه را دوبار آورده ام این است که یکی از این لینکها را بعضی از دوستان از داخل ایران با آن مشکل داشتند در نتیجه هر دو را گذاشتم.
    برای اینکه اقرار به گناهانم را کامل کنم اقرار می کنم که با عرض پوزش این وبلاگ چنچنه هم دست پخت خودم هست

  10. Winston says:

    جرج گلوی دوست صدام حسین هست… اینو که میدونستی؟
    ————-
    پاسخ:
    دوست عزیز برای من فرقی نمی کند چه کسی چه حرفی را می زند محتوای گفته های طرف هست که ملاک کار من است نه چه کسی چه چیزی می گوید یا نمی گوید. یقینا پیشنه افراد مهم است و باید گفته های امروزشان را هم با همان پیشینه بررسی کرد

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی