Mar 24 2007

در سالی که گذشت پر عده‌ای تکید

نوشته:     :::       1 پیام

حتما اصطلاح پرش ریخت یا پر طرف تکید را شنیده‌اید! اگر نشنیده‌اید توضیحی می‌دهم و بعد می‌روم سر تکیدن پر عده‌ای در سالی که گذشت.
وقتی می‌گویند کسی پرش ریخت یا تکید به این معنی است که مثل پرنده‌ای که پرش می‌ریزد لخت شد و دیگر هیچ پرده‌ای هیکل نحیف و بدقواره طرف را نمی‌پوشاند. ندیده‌اید وقتی پرنده‌ای پرهایش می‌ریزد چه بد ترکیب می‌شود!؟ در ضمن آن هیکل پر ابهت‌اش دیگر ابهت پیش را ندارد. تصورش را بکنید، عقابی که بسیار با ابهت است اگر پرهایش را بکنید چه هیکل نحیفی پیدا می‌کند که دیگر هیچ پرنده‌ای را نمی‌ترساند. همچنین پر وسیله پرواز است و هنگامی که پرنده پر از دست بدهد پرواز را هم از دست خواهد داد.
سالی که گذشت همراه بود با تکیدن پر عده‌ای از ارباب قدرت. این که می‌نویسم ارباب قدرت یک مساله نسبی است هر کدام از این جماعت نسبت به قدرتی که داشتند باید در نظر گرفته شوند، گرچه اکثر آنها در واقع هیچ قدرتی نداشتند، تنها بخاطر پرهایی که آنها را استتار کرده بود، این بی قدرتی آنها را پنهان کرده بود، یک نوع قدرت کاذب را به نمایش می‌گذاشتند که حالا بخاطر ریختن پر دیگر قادر نیستند همان ژست‌های قدرت مدارانه را بگیرند.
اولین کسی که پرش در سال گذشته تکید احمدی نژاد رئیس جمهور محبوب! بود.
آقای رئیس جمهور که با شعار پول نفت سر سفره ملت به قدرت رسیده بود پس از به قدرت رسیدن اشتباها پول را بجای سر سفره ملت به سر سفره حماس و حزب الله برد و زود پرش تکید و ملت از همه جا بی خبری که به او رای داده بودند به همان سرعت هم از دور و برش پرکشیدند.
ایشان که مست از منتخب شدن هر چرندی که می‌توانست گفت و حتی کار به جایی رسید که هاله نور را هم دور سر مبارک مشاهده کرد، زود بی دفاع شد و پرش ریخت. کار به جاهای باریک داشت می‌کشید که حتی خودی‌های رژیم هم فهمیدند که باید به هر قیمت که شده جلو دهان احمدی نژاد را بگیرند و گرنه کار دستشان خواهد داد. از همه بدتر کار به جایی رسید که یک سیاستمدار اسرائیلی مدعی شد که احمدی نژاد خودی است، منظورش این بود که احمدی نژاد مامور اسرائیل است. خلاصه مطلب پر آقای احمدی نزاد چنان تکید که خودی‌های رژیم هم این روزها هرگاه او دهان گشادش را باز می‌کند وحشت وجودشان را می‌لرزاند.
از دیگر کسانی که در سال گذشته کاملا پرشان تکید و لخت و عور شدند اسهال طلب‌ها بودند. این جماعت که توانسته بودند هشت سال با فریب رابطه خود را با هاشمی “پدرخوانده” مخفی نگاه دارند و با حقه بازی خود را امیدی برای ملت جلوه دهند در سالی که گذشت به علت تکیدن کامل پرهایشان لخت و بی دفاع شدند و وابستگی خود را با هاشمی برملا کردند و دیگر مثل سابق قایم موشک باری نمی‌کنند و بطور واضح از مواضع هاشمی دفاع می‌کنند و همگی رفته‌اند پشت سر هاشمی جبهه گرفته‌اند.
پر رهبر هم در این سال ریخت. رهبر که مدام در بوق و کرنا می‌کرد که هیچ گاه با آمریکا مذاکره نخواهد کرد و حتی اسهال طلبانی را هم که می‌خواستند با آمریکا مذاکره کنند را بی غیرت خواند، در سال گذشته با التماس بارها از آمریکا خواست که بلکه او و رژیم‌اش را به رسمیت بشناسند و باب مذاکره را باز کنند ولی مانورهای مکارانه آمریکا که با یک سیاست رژیم را به مذاکره دعوت می‌کند و با سیاستی دیگر آنرا از خود دور می کند چنان رژیم را به بازی گرفتند که دست رژیم رو شد و این ژست‌های رهبر که مدعی بود حاضر به مذاکره با آمریکا نیست را کاملا برملا کرد.
از دیگر کسانی که در سال گذشته پرش کاملا تکید حسین درخشان (خردبیر خودش) بود که بصورت آشکار وابستگی خود را به خامنه‌ای برملا کرد. گرچه این یکی پر چندانی نداشت که از دست بدهد ولی همین یکی دو عدد پری را هم که بر پیکر داشت با نوشتن این جمله کاملا از دست داد:
من اعتراف می‌کنم که: بار اول که در اثر عشق خام و جوانانه در ۲۰ سالگی ازدواج کرده بودم، عقدم را خامنه‌ای خوانده بود. خودم آن موقع خیلی مذهبی بودم، البته به همین سبک کله‌شق الان خودم.[+]
از ایرانی‌ها که بگذریم، از خارجی‌ها هم عده ای پرشان تکید از آن جمله پر آقای بوش بود که دیگر هیچ حفاظ ایمنی برایش باقی نمانده و می‌رود تا پس از خاتمه دوران ریاست جمهوری‌اش بعنوان بی لیاقت ترین رئیس جمهور آمریکا وارد زباله دان تاریخ شود.
آقای بوش و شرکاء پرشان را در عراق چنان تکاندند که دیگر حتی برای بعضی از خودی‌های حزب جمهوری خواه هم قابل دفاع نیست و حتی خود بوش قبول کرد که استراتژی آنها در عراق شکست خورده و وزیر دفاع خود را در همین سال عوض کرد. کار به جایی رسید که کنگره تصویب کرد که آقای بوش تا مارس سال 2008 باید نیروهای آمریکایی را از عراق بازگرداند.
باید منتظر شد و دید چه کسانی در سالی که در پیش است پرشان خواهد تکید.

نوشته: در ساعت: 8:27 am در بخش: گوناگون

1 پیام  |           

1 پیام به “در سالی که گذشت پر عده‌ای تکید”

  1. Winston says:

    به نظز من شما نظرتو راجع به پرزیدنت بوش پیش خودت نگهدار. ممنون

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی