Jan 20 2008

جدال در راس قدرت

نوشته:     :::       4 پیام

در خبری آمده بود که “حاج منصور ارضی از مداحی در محضر رهبری محروم شد”. خبرهای دیگری هم در چند ماه گذشته در باره همین حاجی منصور ارضی منعکس شده بود و همه خبرها دال بر این داشت که آقای حاجی ارضی یادش رفته که کی است و چگونه به چنین جایگاهی راه پیدا کرده، در نتیجه رهبر معظم(!!) مجبور به مداخله شد تا دکان آقایان مداح را تخته کند ترمز دستی را بکشد و به آنها گوشزد کند که هنوز همان پامنبری‌های سابق اند و مالک قدرت کسان دیگری هستند. مداحان معمولا بادمجان دور قاب چین‌هایی هستند که همیشه پای منبر آخوندها نشسته‌اند و با صدای خوشی که دارند مردم را به گریه انداخته‌اند تا بعد وقتی ملا (شعبده باز اصلی) روی منبر رفت زمینه مهیا شده باشد برای صحرای کربلا.
این رویارویی رهبر اولین و آخرین نیست و همه روزه این اواخر شاهد درگیری‌هایی از این دست در صدر دستگاه ولایت بوده‌ایم. همین دیروز بود که در خبر دیگری خاتمی گفت: “علاوه بر شایعات عمومی متاسفانه اخباری به دستم رسیده که حاکی از نوعی تنگ نظری و اقدام برای محروم کردن بسیاری از نیروهای مومن مجرب و روشن از حضور در صحنه انتخابات است.”
این درگیری‌های کوچک و بزرگ در راس قدرت و تنگ‌تر شدن دایره قدرت این روزها به وضوح قابل رویت است. جدال‌ها چنان سخت شده که گاهی ترکش درگیری‌ها به این و آن برخورد می‌کند و خبری هم هر چند محدود از وقایع به بیرون درز می‌کند.
اگر نگاهی به تاریخ معاصر ایران بیندازیم همین روند و درگیری‌ها و تنگ شدن دایره قدرت در دوران شاه هم در آخرهای حکومت او مشاهده می‌شد. شاهنشاه در سالهای آخر حکومت خود هم همین کار را کردند و دایره را چنان تنگ کردند و کار را به جایی رساندند که همه می‌دانند. ایشان نیز کار را به جایی رساندن که در آخرین سالها، حزبی بنام رستاخیز راه انداختند و فرمودند همه باید عضو این حزب باشند و هر کس هم نمی‌خواهد بیاید پاسپورت بگیرد و از مملکت برود.
نه شاهنشاه درک درستی از ساختار قدرت داشند و نه جانشین ایشان سید علی چلاق، همان تنگ نظری‌ها که شاه را سرنگون کرد سید علی را هم می‌رود تا سرنگون کند. گویا دیکتاتورها چنان بی‌سواد و احمق‌اند که حتی قادر نیستند واضح ترین مشاهدات تاریخی را هم در نظر بگیرند و برای حفظ قدرت هم که شده دست از این تنگ نظری‌ها بردارند و حداقل یک گروه کوچک را دور خود نگاه دارند تا بوسیله آنها بتوانند قدرت را حفظ و اداره کنند.

نوشته: در ساعت: 10:02 am در بخش: سیاسی

4 پیام  |           

4 پیام به “جدال در راس قدرت”

  1. simin says:

    اول باری است که وبلاگ شما را خواندم. خيلی خوشم آمد. سابق خيلی آشپزی می کردم. فعلا آنقدر وقت و حوصله ندارم. اما با اين وجود از خواندن دستور غذا ان هم اگر خوب و ساده و تر و تميز باشه لذت می برم! وصف العيش، نصف العيش!. اين اولين باری است که ديدم خورش کرفس بدون نعنا و جعفری است. بد هم نبايد باشه،آيا شيرازی است؟ آيا شما خسن آقا هستيد؟در ايران يا آمريکا؟
    مرسی، دستور ته جين اسفناج هم اگر ميشه بنويسيد.

  2. shiva says:

    وزارت کشور از ملت شهيدپرور خواست با توجه به قطع گازدر زمستان، آب در تابستان و نبود بنزين در تمام طول سال، با شرکت در انتخابات مجلس خريت خود را به جهانيان اثبات نمايند ..

  3. ایران صدا! says:

    این صدا و سیما ما (که از قضا محل کار ما هم هست) خیلی برنامه داره برا پخش، رادیو اینترنتی هم راه انداخته!
    کلی سوژه است جان تو!
    نمی دونم خبراشو چه جوری میخوان قیلتر کنن!
    از همین عکسای صفحه اولش معلومه چیه!
    http://www.iranseda.ir

  4. ایران صدا! says:

    این صدا و سیما ما (که از قضا محل کار ما هم هست) خیلی برنامه داره برا پخش، رادیو اینترنتی هم راه انداخته!
    کلی سوژه است جان تو!
    نمی دونم خبراشو چه جوری میخوان قیلتر کنن!
    از همین عکسای صفحه اولش معلومه چیه!
    http://www.iranseda.ir

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی