Aug 01 2009

کسی دیگر مانده که اعتراض کند!؟

نوشته:     :::       11 پیام

سخنان مارتین نیه مولر را که حتما شنیده‌اید که می‌گوید:
نخست کمونیست‌ها را گرفتند، من هیچ نگفتم، چون کمونیست نبودم!
سپس سوسیال دموکرات‌ها را در بند کردند، باز من هیچ نگفتم، چون سوسیال دموکرات نبودم!
آنگاه که اعضای سندیکاها را گرفتند، اعتراضی نکردم، من عضو سندیکا نبودم!
یهودیان را گرفتند و من باز خاموش ماندم، چونکه یهودی نبودم!
و سرانجام به سراغ من که آمدند، دیگر کسی نمانده بود که اعتراض کند.
اینها که امروز در بیدادگاه حکومت متهم به براندازی مخملی شده‌اند شاید همان گروهی باشند که مصداق گفته‌های بالا باشند. اینها آنروزهایی که گروه گروه مردم بیگناه را در ایران به مسلخ می‌بردند، نه تنها اعتراضی نکردند که اکثرا در پست‌های مهم مشغول رتق و فتق امور مملکتی حکومت الله بر زمین بودند. حالا گویا دیگر کسی باقی نمانده که از این بینوایان دفاع کند و حق شان را از حکومت زور سید علی خامنه‌ای بستاند. شاید بد نباشد تلنگری به آیت الله های مفت خور زد و به آنها گوشزد کرد که شاید هنوز برای اینها هم امیدی هست، اگر آن آیت الله‌های مفت خور ریز و درشت اعتراضی بکنند! چه گمان می‌رود این گروه که امروز در بیدادگاه متهم هستند آخرین گروه باشند و بعد از اینها نوبت به ریش سفیدان رژیم برسد که حکومت کودتاچیان اوباش گریبانشان را بگیرند.
پ.ن.:
گور به گور بشن انسانها جعل کننده. این شعر را من قبلاها شنیده بودم متعلق به برتول برشت است، بعد تر ها اینجا و آنجا خواندم و شنیدم که متعلق به این کشیش مارتین نیه مولر است، خلاصه امر اینکه خودتان بروید پیدا کنید این شعر متعلق به کی است حقیر از پیداکردن شاعر مربوطه عاجز هستم.

نوشته: در ساعت: 2:36 pm در بخش: حقوق بشر

11 پیام  |           

11 پیام به “کسی دیگر مانده که اعتراض کند!؟”

  1. تنها says:

    حرف ما سکولارها و لائیک ها اینه:جدایی دین از سیاست با تمام قوا بدون هیچ پیشوند و پسوندی.اسهال طلب های تروریست و اوباش حکومتی برید گم شید.نمتونید ماها رو گول بزنید.آقا دین باید بره همون مسجد و برگرده به هرخراب شده ای که هست.هرکثافتی که دستش به خون آغشته ست از سازگارا گرفته تا امیرابراهیمی و اوباشی چون درخشان هم باید محاکمه بشوند.همه سران رژیم بعلاوه میرحسین موسوی و خاتمی هم باید محاکمه بشوند.ما خواستار یک جامعه دموکراتیک هستیم که دین نقشی در قوانینش نداره.

  2. خسن آقا
    کاکو بذار بزنند دهنشون را ماستی کنند. من مثل روغن کرچک از اون جاکش ابطحی بیزارم. از همه اسهال طلبها هم همینطور. خوب گفتی بذار یه کمی دهنشون گچی بشه و شاید هم سرشون بره بالای دار تا بقیشون بفهمند که دکان بازار این دین کسکش صاحب دیگه خریداری نداره.

  3. صفر زن دوستداران نظام اسلامی says:

    هاشمی فسنجانی گور خود را کند!
    اطلاعیه داده که در انتخابات از هیچ نامزدی حمایت نکرده!
    حالا بیشتر ثابت شد که این مادر قحبه به دنبال منافع شخصی است.
    این جنگ سید علی گدا با مردم به سرنگونی نظام جهل و جور و فساد خواهد انجامید.

  4. kir koloft says:

    kir too kose naneye jasoosane eslam va basijiha vasepahiha

  5. کیخسرو says:

    فکر کنم تو خودت هم تنها ماندی! دیگه کسی نمونده! قضیه وصف حال خودته!

  6. sarvenaz says:

    سلام ودرود؛
    بسیار به جا گفتید و حق با شماست؛ نقطه مثبت قضیه اینجاست که حالا این اصلاح طلبان میفهمند که با چه جانیانی سر وکار داشته اند.ولی نکته منفی حسن آقا من یکی حاضر نیستم احدی بدون محاکمه درست و حسابی کشته بشه. ترس من از اعدام های دست جمعی جوانان و نو جوانان به جرم های واهی است.
    خبر تاسف آوری رو شنیدم که“مادران عزادار” اعلام کرده‌اند که مادر یکی از کشته‌شدگان اخیر در کرمانشاه بازداشت شده و هیچ اطلاعی از سرنوشت وی در دست نیست. بنا به این گزارش زهرا (بهجت) نوذری، مادر پویا مقصود بیگی دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که برای اعتراض و دادخواهی به کشته شدن فرزندش بدن خود را گل گرفته و در مقابل اداره اطلاعات کرمانشاه به تنهایی تحصن کرده بود، در ساعت ۱۰ شب اولین روز تحصن خود دستگیر شده است.
    پویا مقصود بیگی در ۳۰ خرداد توسط نیروهای امنیتی کرمانشاه دستگیر و تحت شکنجه‌های وحشتناک در زندان کرمانشاه قرار می گیرد و پس از آزادی جان می‌بازد.
    زهرا نوذری در جوانی همسر خود را از دست داده و دو فرزند خردسال اش را با کار طاقت فرسای خیاطی اداره کرده و در آستانه فارغ التحصیلی فرزند ارشدش او را به طرز فاجعه‌آمیزی از دست داده است. اقوام و آشنایان زهرا به شدت تحت فشار هستند و سکوت اختیار کرده‌اند .
    مادران عزادار اعلام کرده‌اند خواهان آزادی فوری این مادر داغدار و عزادار و مجازات عاملان و آمران فجایع پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری هستند.
    من هم دلی پر خون دارم و مشتی گره کرده..از مرگ باکی ندارم ولی یک آرزو دارم که قبل از مرگم محاکمه اینها رو ببینم.
    مرگ بر جمهوری اسلامی
    زندانی سیاسی آزاد باید گردد.
    سروناز
    http://www.daftarha.com

  7. sarvenaz says:

    رفیق حسن؛ من مجبور شدم به خاطر کد شما با چند نفر بحث کنم؛ چند تا تلفن کنم و چند تا کتاب ورق بزنم و نیم ساعت تو وب بچرخم نهایتا کاشف به عمل آمد که نویسنده این جملات قصار مارتین نیه مولر نیست. ( مارتین نیه مولر کشیش نازی زمان هیتلر بوده و با حیله و نیرنگ سعی داشتند نوشته برتلوت برشت رو به او نسبت بدهند) امکان نداره یک کشیش لطف کنه بنویسه اول اومدن سراغ کمونیستها!
    That Wikiquote page also mentions that the quotation is sometimes attributed to the Marxist German poet & playwright Bertolt Brecht (1898-1956), a claim several readers of this page have confirmed.
    برتلوت برشت شاعر مارکسیست آلمانی بوده و نوشته به او تعلق داره.
    ** در حاشیه با هیجان داشتم نوشته شما رو برای عموهای عزیز می خوندم که نزدیک بود دو تا توسری ازشون بخورم. همه این جان افشانی ها فدای افشای حقایق!!
    زنده و یار باشید.
    سروناز

  8. تنها says:

    نسخه ایرانیش این میشه:
    اومدند و سران شاهنشاهی رو اعدام کردند ولی من اعتراض نکردم چون سلطنت طلب نبودم و تازه جشن هم گرفتم
    ساواکی ها رو هم کشتند و من دلم هم خیلی خنک شد و گفتم آخیش چون ساواکی نبودم
    یه پیرزن بیچاره که سرایدار کاخ شاه طاغوتی بود رو دیدم تو خیابون جوون های انقلابی دارند کشون کشون می برنش مسلخگاه اما من اعتراض نکردم که هیچ داشتم با دمبم گردو میشکستم
    بعد مجاهدین و فدائیان رو سر به نیست کردند و باز به روی خودم نیاوردم چون مجاهد و فدایی نبودم و گفتم به درک تازه بعدا طلبکار هم شدم ازشون چون خیانت کردند و نزاشتند حسابی کشته بشن و رفتند تو بیابون های عراق سوسمارکشون
    از کشته شدن هویدا هم بسیار مسرور شدم چون اون همجنسباز به قول شاه بهایی هم بود
    از کشته شدن سران ارتش چقدر کیف کردم مخصوصا که همگی رو لخت خوابونده بودند و انگار واسه حموم داشتند آماده میشدند
    بهایی ها رو کشتند ولی من گفتم نون خور کمتر زندگی بهتر
    خلاصه هرکسی رو که کشتند من خیالم نبود چون اون چیزها نبودم ولی میدونید وقتی دادگاه ابطحی رو دیدم اشکم دراومد آخه حیف اون گردوقلمبه دادگاهی بشه قل بخوره تو دادگاه
    یه روز هم خودمو کشتند تو خیابون الکی.چون یهو جوگیر شدم

  9. fredi says:

    don’t miss this great article:
    http://www.newsecularism.com/2009/08/02.Sunday/080209-Nadere-Afshari-Just-Imagine.htm
    the only way to win this we should aim high, be stead fast, and don’t let “eshal-talaban” lower the bar.

  10. a says:

    گزارش واقعي از صحن علني دادگاه رسیدگی به اتهامات مدافعان حقوق مردم
    http://ma-mardom.blogspot.com/2009/08/blog-post.html
    به گزارش خبرگزاري” ما هم مردمی” هستیم . جلسه 100تن از متهمان پرونده دفاع از حقوق مردم و مخالفان دروغ و سرقت آرا پیش از ظهر امروز برگزار گردید .
    به گزارش خبرنگار واحد خبر ورود متهمان یه صحن علنی دادگاه با تاخیر صورت گرفت که بنا به گفته ی شاهدان عینی به دلیل شدت جراحات وارده به برخی از متهمان ، نامبردگان یارای راه رفتن نداشته و در طول مسیر بارها تعادل خود را از دست می دادند .
    پس از شروع دادگاه ، و تفهیم اتهامات وارده به متهمان جناب آقای ابطحی با اندوه و ناراحتی بسیار مطالبی را در رد اتهامات خود بیان داشتند . ایشان که در تمام مدت سخنانشان را از روی نوشته ای میخواندند دو سه بار گریستند و از شدت ناراحتی از حال رفتند این درحالی است که مدد جویان دادگاه بصورت مکرر با تزریق آمپولهای تقویتی ! مجددا امکان گرفتن اعترافات ! از ایشان را میسر می نمودند
    ایشان در جواب ریاست محترم دادگاه که پرسیدند هر چه از نوع روابط خاتمی و موسوی و کروبی میدانید را در جلسه دادگاه بیان کنید.
    فرمودند:کروبی ، موسوي و خاتمي قسم خورده بودند در مقابل تقلب در انتخابات ايستادگي كنند .عضو مجمع روحانيون مبارز گفت: پس از انتخابات یک جلسه مشترك ميان هاشمي رفسنجاني، موسوي و خاتمي برگزارشد و ایشان با حیرت ماجرای تقلب گسترده در انتخابات را بررسی کردند و در نهایت هم قسم شدندتا پشت مردم را خالي نكنند واجازه ندهند آرای مردم که با اعتماد به نظام به صندوقها ریخته شده است توسط عده ای معلوم الحال به یغما رود.
    در این هنگام ایشان دوباره تعادل خود را که به دلیل ضعف شدید و برخورد نامناسب در طول زندان بر ایشان عارض شده بود از دست داده و با کمک محافظ بر صندلی خود نشستند و با ناراحتی افزودند. بنده نمي‌دانم كه اين جا چه ميكنم و به چه دليل يك انسان بيگناه را بايد براي كار نكرده به زندان بياندازند. آیا شما از قرار گرفتن در مقابل دادگاه الهی نمیترسید . آیا شما این مرام و این شیوه را امام زمانی میدانید . بنده معتقد هستم که یک عده شیطان پرست با عقاید سخیف فرقه ای قصد این را دارند که دین و ایمان مردم را نیز مانند رای شان به یغما ببرند . در این هنگام به دستور ریاست محترم دادگاه یک آرام بخش دیگر به حجت الاسلام ابطحی تزریق گردید.
    به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري مردم ، محمد علي ابطحي عضو مجمع روحانيون مبارز در ادامه سخنان خود در جلسه علني دادگاه رسيدگي به جرايم پس از انتخابات ، پس ازتسلط بر خود مجدد بیان فرمودند : زماني كه قرار بود موسوي مدارك مربوط به بحث تقلب در انتخابات را مطرح كند به خاطر دارم در جلسه مجمع روحانيون مبارز وقتي بحث ارائه مدارك تقلب در انتخابات مطرح شد دوستان همه متفق القول بودند که دامنه تقلب بسیار وسیع است و ‌ كار از اين حرفها گذشته .بسیاری از معتمدین بیان می داشتند که متصدیان امر انتخابات گروهی را بسیج کرده اند تا در وزارت كشور و فرمانداريها و استانداريها بصورت شبانه روز به نوشتن نام آقای محمود احمدی نژاد بر روی میلیونها برگه تعرفه اضافه چاپ شده بپردازند.
    ایشان در قسمتی دیگر از سخنانشان بیان داشتند : بنده وقتي از موسوي به عنوان هندوانه سربسته ياد كردم به خاطر همين بود كه نميدانستم آيا موسوي تا آخرين نفس از حقوق مردم دفاع ميكند يا نه.زیرا من به خوبی میدانستم که این قصه سر دراز دارد و دولت بر آمده از شهوت قدرت و خرافه نخواهد گذاشت مردم به حقوق واقعی خود دست یابند . وي افزود: پس از انتخابات در تماسهايي از هاشمي رفسنجاني، موسوي و خاتمي پيگير شديم كه آيا با وجود شواهد و قراين كافي براي دزديدن راي مرد آنها پشت مردم را خالي ميكنند و بنده نمي‌دانم كه در اين مدت زندان آنها كوتاه آمده اند و مردم را نا اميد كرده اند يا نه. من حتی نمیدانم که مردم پیگیر مطالبات خود بوده اند یا در مقابل بی عدالتی پیش آمده سکوت کرده اند . آقای قاضی من مدتهاست که از همه چیز بی خبرم . در طول مدت دستگیری ساعتها با انواع آداب و ابزار شکنجه مورد بازجویی قرار گرفته ام . اما من چه باید بگویم ؟ از من میخواهند که اتهام زمینه سازی برای انقلاب مخملی را قبول کنم اما اعتراف من حتی کودکان را به خنده خواهد انداخت
    .عضو مجمع روحانيون مبارز تصريح كرد:.
    من اگر به جاي پيام به موسوي به احمدي‌نژاد تبريك مي‌گفتيم بزرگترين خيانت را در حق آراي مردم ايران كرده بودم . ابطحي با اشاره به حضور خود در برخي راهپيمايي‌هاي غيرقانوني خياباني تاكيد كرد: من وظيفه ملي و ايماني خود را انجام دادم كه در راه‌پيمايي‌ها شركت كردم . كروبي به بنده گفت : ما بايد از حقوق مردم دفاع كنيم بايد خود نیز به ميدان برويم تا مردم ببینند که ما نیز در کنارشان هستیم . وي اظهار داشت: موسوي به كروبي پيغام داده بود كه من تا اخرين نفس در مقابل دروغ و تقلب خواهم ايستاد ، موسوي با توجه به حمايت دست كم و به قول خود دولت 13 ميليوني و با پيگيري اعتراضات مردمی ا توانست دست خيلي ها را رو كرد . ‌ ضمن آن كه دولت احمدي ن‍ژاد افتخار حضور 40 ميليوني را از دست داده و آنرا خدشه‌دار كرد اسلام و نظام مي‌توانست در دنيا بهتر نشان داده شود .اما افسوس عضو مجمع روحانيون مبارز ادامه داد: موسوي در بسياري از موارد مي‌گفت ما طرفدار مردم و قانون هستیم هستم. اين درحالي است كه اين برخورد خشونت آميز با درخواست آرام و مدني مردم دلبستگي‌هاي مردمان مسلمان را نسبت به اسلام و نظام فعلي قطع كرد، موسوي مي‌گفت كه من طرفدار خط امام هستم و هميشه روي نظام و امام تاكيد مي‌كرد، بنده مي‌گويم كه هيچكس نبايد به نام اسلام و امام زمان چنين بلاهايي به سر مردم بياورد .
    در انتها یاد اوری می شود در حالی که کلیه ی خبرنگاران و روزنامه نگاران مطبوعات از حضور در این جلسه منع شده بودند و جز برخی خبرگزاریهای معلوم الحال هیچ خبرگزاری دیگری در مجلس حضور نداشت . خبرنگار ما توانست از سوراخی که در دیوار پشت سر دادستان وجود داشت در جریان برخی از اتهامات وارده و دفاعیات ، متهمان قرار گیرد.

  11. 1 says:

    خانمها و آقایون
    یه نفر لطف کنه یه دعوتنامه بالا ترین برای بنده ی حقیر بفرسته
    firstsecond50@gmail.com

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی