Sep 21 2012

جلوۀ تازه‌ای از هنرهای اسلامی در موزۀ لوور پاریس!(زرشک!)

نوشته:     :::       4 پیام

زرشک!
با خواندن تیتر خبر تنها واژه‌ای که به ذهنم خطور کرد واژه “زرشک” بود! من واقعا درک نمی‌کنم چرا عده‌ای به خود اجازه می‌دهند هنر را اسلامی بنامند! در کجا دنیای اسلام، دین اسلام در پروش هنر و هنرمند کوشا بوده که باعث شکوفایی هنر شده باشد!
فقط برای نمونه چند نوع هنر را گوشزد می‌کنم تا نگویند که بدون استدلال چرندبافی کرده‌ام.
هنر سینما: بطور کلی اسلام چیزی نه در باره سینما گفته و نه حتی حاضر است سینما را تحمل کند. پس شکوفایی چنین هنری در جوامع اسلامی اگر نگوییم مزخرف گویی است دستکمی از آن ندارد! اگر می‌بینید که هنر سینما در ایران رشد و نمو کرده، این هم یک نوع مبارزه بوده که باعث رشد این هنر در ایران شده، وگرنه ببینید بر سر یک دید و بازدید معمولی هنرمندان چه می‌آورند!

نقاشی و مجسمه سازی: بطور کلی این دو هنر در اسلام حرام است پس هر کسی مدعی است که اسلام در پرورش چنین هنری نقش داشته بجز چرند گویی چیزی نگفته است!

تنها هنری که می‌توان از آن نام برد که در دوران اسلامی آسیب چندانی ندیده، هنر معماری است آن هم نه به این دلیل که هنرمند را ارج نهاده‌اند یا هنر را گرامی داشته‌اند، خیر! بیشتر از آن جهت که معماری برای ساختن مسجد و مصلا به یاری مسلمان‌ها آمده تا در دنیا پز بناهای تاریخی اسلامیشان را بدهند.
بطور کلی در شبهه جزیره عربستان که سرزمین اصلی و اولیه اسلام بوده، بجز چادرهای قبایل عرب بادیه نشین، هیچ معماری قابل ذکر دیگری وجود خارجی نداشته! اگر هم بعدها چیزی ساخته شده از تصدق سر کشورهای با تمدن‌های کهن مثل مصر و ایران بود که به زور شمشیر فتح کردند.

خلاصه اینکه برادر اگر می‌بینید بعضی وقت‌ها این دول غربی حرف از هنر اسلامی می‌زنند مثل حالا که آقای فرانسوا هولاند کرده‌اند از آن جهت است که هندوانه زیر بغل شاهان و امیرهای کشورهای اسلامی مثل عربستان بگذارند تا آنها را خر کنند و سوارشان بشوند وگرنه چیزی بنام هنر اسلامی یافت می‌نشود گشته‌ایم ما!

نوشته: در ساعت: 3:40 pm در بخش: اسلام و مسلمین,سیاسی,طنز,فرهنگ و هنر,نقد اسلام

4 پیام  |           

4 پیام به “جلوۀ تازه‌ای از هنرهای اسلامی در موزۀ لوور پاریس!(زرشک!)”

  1. b says:

    تمام آنچه هنر و تمدن اسلامی نامیده شده است هنر و تمدنی است که در سایه ادیان قبل از اسلام رشد کرده و بعد از اسلام برچسب تمدن و هنر اسلامی زدن بهش.

  2. Hasan says:

    چرا یافت می شود، هنر سلاخی و آدم کشی

  3. آرش says:

    هنر دشمن فلسفه اسلام و اسلام دشمن خونی هنر است. اولاند هم کاملا چرند گفته است خودش هم می‌داند. هر گاه هنرمندی بر حسب تصادف یا با تمرین و علاقه فردی در جامعه اسلامی ظهور کند- که کمیاب نیز می‌باشد – فراری خواهد شد وگرنه از سوی جامعه اسلامی با تحقیر آمیز ترین وجه تنبیه خواهد گردید.

  4. اجباری says:

    حسن آقا

    از طرف منهم به ایشان زرشک ابلاغ کنید.

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی